معاون فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد، گفت: به صدا و سيما نسبت به بحث كتاب اعتراض است چون در اين بخش به نحو مطلوبي كار ننمود ولي در راستاي فعاليت‌هاي فرهنگي كاركرد مطلوبي داشته است. 

ايسنا-سيد جواد رفائي در كنفرانس مطبوعاتي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد، اظهار داشت: مقرر گرديده هر ما يك بار مديركل اين اداره به همراه معاونين و مشاورين خود گفتگويي با اعضاي مطبوعات داشته باشند.

وي افزود: مطبوعات به طور كلي مي‌توانند، نقش موثري درفرهنگ داشته باشد.

رفائي خاطر نشان كرد:‌ صدا و سيماي مركز يزد اكثر مراسم فرهنگي را پوشش داده و سعي نموده است گزارش كلي از عملكرد فرهنگي استان ارائه نمايد.

وي تصريح كرد: استفاده از تلويزيون در خانواده‌ها نهادينه شده است كه اين مسئله به صدا وسيما بر نمي‌گردد، ولي نسبت به صدا و سيما در بحث كتاب اعتراض است، چون در اين بخش به نحو مطلوبي كار ننمود.

اين مقام مسئول ادامه داد: اگر مسائلي فرهنگي در كشور نهادينه شود صدا و سيما و مطبوعات بهترين ابزاري هستند كه مي‌توانند در اين معقوله تبليغات خوبي را داشته باشند و در اينجاست كه صدا و سيما مي‌تواند با يك برنامه‌ريزي مشخص و استفاده از متخصصين فرهنگي به شكلي سريال‌هاي تلويزيون را به گونه‌اي مطلوب‌تر بسازد كه در كنار سرگرمي مطالب نوين در بحث فرهنگي را نيز ارائه دهد.

معاون فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد در پايان با اشاره به اينكه مطبوعات هم نقش موثري در فرهنگ دارد، يادآور شد: متاسفانه گاهي اوقات كمتر به مطبوعات توجه مي‌شود و سعي شده خانه مطبوعات و مسئولين فرهنگي استان كاري را انجام دهند تا بتوانند مسائل فرهنگي را مو شكافي و راهكارهايي را به مسئولان ارائه دهند تا در صورت ممكن به آنها توجه شود
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا